2013. március 17., vasárnap

ARC gasztro módra plakátok nélkül

Már régóta gyűjtögetem azokat a recepteket, amelyek a Gasztro-bakancslistám alkotói és szerettem volna valami újdonsággal meglepni édesanyámat kóstoló gyanánt a hétvégén.
Így került kiválasztásra a Paradicsomos-mákos kosárka.
Mivel Linda barátnőm jóvoltából tudomásomra jutott egy a bloggerek körében hirdetett belső játékocska, -amelyre ebben a körben épp arc-, fejformákat ábrázoló alkotásokkal lehet nevezni-, gondoltam, kellemest, a hasznossal. A következő sült ki belőle:

Paradicsomos-mákos kosárka

Tésztához szükséges: 10 dkg margarin/vaj, 20 dkg Graham liszt, csipet só, 1 evőkanál mák, kicsi tej
Töltelékhez: 12 koktélparadicsom, 1 evőkanál olaj, 2 evőkanál margarin, 2 evőkanál liszt (itt fehéret használtam), 2,5 dl tej, só, bors, bazsalikom, 5 dkg sajt (füstölt/trappista), 10 dkg krémsajt. 

A tészta hozzávalóiból egynemű tésztát gyúrunk, annyi tej hozzáadásával, hogy összeálljon. A Graham liszt miatt kicsit porladós, de tejjel lehet orvosolni. Sütés után egyébként a Graham-liszt miatt a mákot annyira nem is lehet érezni, így legközelebb fehér liszttel is kipróbálom. Folpack, hűtő kis időre. 

A vajat a serpenyőben megolvasztjuk, hozzáadjuk a lisztet, kicsit pirítjuk. Felöntjük tejjel, hozzákeverjük a reszelt és a tömlős sajtot. Ha kevésnek érezzük, még egy tömlőset belenyomhatunk (sajtos besamell). Tetszőleges fűszerezéssel készíthetjük, én sót, borsot és bazsalikomot tettem bele. Ha van friss bazsalikomunk, azzal biztosan még finomabb, intenzívebb az íze. (Legközelebb füstölt-főtt tarjával is megbolondítom még kicsit.)

A tésztából 12 kis gombócot formálunk és kisodorjuk, így kerek formákat kapunk. Vagy, ahogy én is csináltam, az egész tésztát egyben sodrom ki téglalap alakúra és 12 részre osztom, így sarkos kosárkákat kapok (utólag azt mondom, így pofásabb lett). Kivajazott, kilisztezett muffinsütő üregeit kibéleljük a tésztával, megszurkáljuk, majd a sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük. Ha kivettük, minden mélyedésbe egy fél koktélparadicsom kerül, erre a sajtos krém, végén pedig még egy félparadicsom. Vissza a sütőbe és mikor már láthatóan hártyás a teteje, illetve egy kis barna színt kap, kivehetjük.

S íme, az életmentő sütemény, amely ugyan nem érkezett el anyumhoz, de nagyon jól jött, amikor a március 14-i hóvihar miatt az autópályán rekedtem utastársaimmal. 


1 megjegyzés:

  1. Tiéd az első sós arcos süti :) És az első életmentő is :)
    Örülök, hogy játszottál :) Ha jön még az ihlet a forduló végéig, ne fogd vissza magad! ;-)

    VálaszTörlés